Joomla 5 - JOOMLA GURU
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Start
  3. FAQ 2 - wszystkie
  4. Osoby

Osoby

Chajdecki Bartosz

Szczegóły
Autor: JOOMLA GURU
Kategoria: Osoby
Opublikowano: 17 kwiecień 2023
Odsłon: 34

kompozytor; ur. w 1980, Kraków. Zaczął komponować w wieku 12 lat. Cztery lata później współpracował już z krakowskim Teatrem Akne. W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie.

Współpracował m.in. dla Yale School of Drama, New York School of Visual Arts i Teatru Samuela Becketta w Londynie.

Tworzy muzykę do filmów fabularnych, dokumentalnych, seriali telewizyjnych oraz spektakli teatralnych w Polsce i na świecie. Za ścieżkę dźwiękową do serialu Czas honoru w 2010 roku został nominowany do nagrody International Film Music Critics Association (IFMCA) (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) za najlepszą muzykę do serialu telewizyjnego. Podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie w 2019 roku otrzymał nagrodę za najlepszą Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku dla serialu Kruk. Szepty słychać po zmroku. W 2021 roku uhonorowany Grand Prix Komeda za muzykę do filmu Mistrz reż. Maciej Barczewski, natomiast w 2022 roku nominowany jako jedyny polski kompozytor do World Soundtrack Awards Public Choice Award za muzykę do tegoż filmu.

aktualizacja: 2022 (wa)

Oficjalna strona: https://www.facebook.com/bartoszchajdeckiofficial 

Woś Justyna

Szczegóły
Autor: JOOMLA GURU
Kategoria: Osoby
Opublikowano: 17 kwiecień 2023
Odsłon: 34

klawesynistka; ur. 6 października 1990, Tczew. Ukońzyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza w 2014. W ramach programu Erasmus przez rok studiowała w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku (Niemcy), kształcąc się pod okiem Nicholasa Parle’a oraz Tobiasa Schade. Jest również absolwentką studiów uzupełniających w Scholi Cantorum Basiliensis (Bazylea, Szwajcaria) w klasie Andrei Marcona (2017). W Bazylei pobierała jednocześnie lekcje u Jermaine’a Sprosse’a. Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie obecnie wykłada. W 2021 roku otrzymała stopień doktora w dziedzinie sztuki, dyscyplinie sztuk muzycznych.

Justyna Woś doskonaliła swoje umiejętności podczas licznych kursów wykonawstwa, prowadzonych przez znanych pedagogów i artystów (Andrea Marcon, Gunther Rost, Jean-Marc Aymes, Mitzi Meyerson, Ryo Terakado, Marek Toporowski, Leszek Kędracki, Elżbieta Stefańska, Ewa Mrowca, Marcin Szelest, Alina Ratkowska, Lilianna Stawarz, Maria Erdman, Katarzyna Drogosz, Eckhard Kuper, Sigiswald Kuijken, Barbara Maria Willi, Petr Wagner, zespół Arte Dei Suonatori).

Justyna Woś otrzymała stypendium Fundacji im. Kazimierza Bartkowiaka (Szwajcaria), kilkakrotnie - stypendium dla najlepszych doktorantów oraz stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy dla osób zajmujących się twórczością artystyczną oraz upowszechnianiem kultury, dzięki któremu zorganizowała cykl koncertów kameralnych „Duelli Barocchi”.

Koncertuje jako solistka i kameralistka w Polsce i za granicą. Występowała na estradach Filharmonii Pomorskiej, Częstochowskiej, Krakowskiej. Jej solowy recital odbył się w ramach pierwszej edycji Bałtyckiego Międzynarodowego Festiwalu Klawesynowego w Gdańsku. Wystąpiła jako solistka wykonując Koncert na 4 klawesyny i orkiestrę smyczkową J. S. Bacha na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy. Kilkukrotnie uczestniczyła w Alte Musik Fest odbywającym się w Grassi Museum w Lipsku, grając tam na oryginalnych ponad 300-letnich klawesynach i organach z zespołem Orchestra da Camera di Lugano pod batutą maestro Stefano Bazziego.

Jest członkiem zespołu organizacyjnego festiwalu Bydgoska Scena Barokowa. Brała udział w rejestracji audio-video współczesnego prawykonania opery Filandro Nicoli Porpory w ramach drugiej edycji tego festiwalu.

aktualizacja: 2022 (wa)

Kozińska Dorota

Szczegóły
Autor: JOOMLA GURU
Kategoria: Osoby
Opublikowano: 17 kwiecień 2023
Odsłon: 21
krytyk muzyczny i operowy, tłumacz; ur. w 1964, Warszawa. Jest córką grafika i typografa, profesora ASP w Warszawie Leona Urbańskiego. Absolwentka filologii klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczka kursów interpretacji muzyki dawnej, m.in. pod kierunkiem Marcela Pérèsa.

Jako wokalistka występowała w zespole „Studio 600", założonym i współprowadzonym przez nią wraz z Aldoną Czechak.

W latach 1992–2013 była członkinią redakcji „Ruchu Muzycznego", w którym początkowo prowadziła dział koncertowy, a następnie dział teatru muzycznego; na łamach tego czasopisma pisywała też felietony historyczne pod pseudonimem Mus Triton. Autorka publikacji w „Teatrze", „Tygodniku Powszechnym", „Muzyce w Mieście" i „Ricie Baum". Wieloletnia uczestniczka posiedzeń Trybunału Płytowego Programu II Polskiego Radia. Współpracuje również z polskimi instytucjami muzycznymi jako autorka esejów i komentarzy programowych.

Wykłada na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Studium Podyplomowym Instytutu Badań Literackich.

Na język polski przekładała m.in. książki Colina Thubrona, E.L. Doctorowa, Roberta Byrona Magdalen Nabb i Laurensa van der Posta. Za przekłady Po Syberii i Utraconego serca Azji Thubrona była nominowana do Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki (Po Syberii znalazło się też w finale tejże nagrody). Obecnie pracuje nad przekładem książki Karola Bergera Beyond Reason: Wagner contra Nietzsche.

Prowadzi blog Upiór w operze. Strona dla słuchających inaczej.

W 2006 roku jako wolontariuszka wyjechała uczyć angielskiego w prowincji Farjab w północno-zachodnim Afganistanie. Swoje doświadczenia opisała w reporterskiej książce Dobra pustynia. Jest też autorką kilku książek o zwierzętach.

Za Dobrą pustynię została nominowana do Nagrody im. Beaty Pawlak (2013).

Jest cżłonkiem Stowarzyszenia Tłumaczy Literatury.

aktualizacja: 2022 (wa)

Piasecka Ewa

Szczegóły
Autor: JOOMLA GURU
Kategoria: Osoby
Opublikowano: 17 kwiecień 2023
Odsłon: 20

klawesynistka i pedagog; ur. 22 października 1959, Łódź. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi. Ukończyła studia pianistyczne w klasie prof. Anny Wesołowskiej-Firlej (w 1983) oraz studia klawesynowe w klasie prof. Leszka Kędrackiego (w 1986 roku z wyróżnieniem).

Swoje umiejętności gry na fortepianie doskonaliła podczas kursu mistrzowskiego w Pradze, brała również udział w klawesynowych kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. Huguette Dreyfus w Villacroze koło Nicei oraz przez prof. Jose van Immerssela w Antwerpii.

Otrzymała wyróżnienia podczas I Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (1985 r.), XX Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, występując z recitalem w ramach Estrady Młodych. Dwukrotnie została laureatką Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego „Festival Estival de Paris” w Paryżu (w 1987 i 1989 roku).

Ewa Piasecka jako solistka i kameralistka występowała w Polsce podczas rozmaitych festiwali muzyki dawnej i kameralnej. Prowadzi również działalność koncertową za granicą: w Niemczech, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji.

Współpracuje z solistami flecistami (Katarzyną Przybylską i Antonim Wierzbińskim), śpiewakami (Beatą Zawadzką-Kłos, Piotrem Kusiewiczem), skrzypkiem Konstantym Andrzejem Kulką. fagocistą Krzysztofem Kamińskim oraz grającym na violi da gamba Markiem Caudlem (Anglia). Występowała z orkiestrami filharmonicznymi, m.in. w Łodzi, Jeleniej Górze, Częstochowie i Kielcach.

Artystka niejednokrotnie uczestniczyła w programach radiowych i telewizyjnych poświęconych muzyce dawnej. Dokonała szeregu nagrań dla archiwum Polskiego Radia, Radia Łódź oraz Radia Bydgoszcz. Nagrała płyty z muzyką klawesynową, m.in.: utwory kameralne z Konstantym Andrzejem Kulką i orkiestrą Pro Musica; sonaty na flet i basso continuo oraz Dziewięć arii niemieckich Georga Friedricha Hӓndla z Antonim Wierzbińskim i Łucją Wierzbińską (album wydany w Niemczech); solowe utwory klawesynowe Arcydzieła muzyki klawesynowej (Polskie Nagrania); Kolędy polskie w aranżacji klasyczno-jazzowej Wojciecha Lemańskiego na flet, kontrabas, klawesyn i śpiew (Sony Music); utwory współczesne na płycie wydanej przez Akademię Muzyczną w Łodzi; CD Come prima - sonaty barokowe na fagot i klawesyn Mr. Darda, J.F. Fascha, G. Ph. Telemanna nagrane wspólnie z fagocistą Krzysztofem Kamińskim.

Od 1999 do 2019 roku prowadziła klasę klawesynu w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi. Jednocześnie prowadzi klasę klawesynu w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. W latach 2005-2019 piastowała stanowisko kierownika Katedry Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej w łódzkiej uczelni. W styczniu 2011 roku otrzymała tytuł profesora sztuk muzycznych.

Jej artykuły poświęcone wykonawstwu muzyki dawnej publikowane są w „Poradniku Muzycznym" oraz w Zeszytach Naukowych Zespołu Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Łodzi.

Wielokrotnie była promotorem oraz recenzentem prac doktorskich i habilitacyjnych dotyczących wykonawstwa muzyki dawnej i współczesnej; recenzentem wydawniczym prac dotyczących muzyki dawnej.

Jest współorganizatorem sesji artystyczno-naukowych, m.in.: „Taniec w muzyce baroku", „Sztuka improwizacji i realizacji basso continuo w muzyce XVII-XVIII wieku", „W czasach F. Couperina", sesji poświęconej twórczości Mariana Sawy. Organizowała cykliczne koncerty „Organy, klawesyn i muzyka dawna", „Łódzki Maraton Bachowski", a także Międzynarodowy Konkurs Organowy im. Jana Kucharskiego, koncerty Akademickiej Orkiestry Barokowej podczas AŻ-Festiwalu i wymienne koncerty z innymi uczelniami muzycznymi w Polsce.

Uczestniczyła w pracach jury: I Spotkań Organowych (2005), I Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Francuskiej w Zespole Szkół Muzycznych im. St. Moniuszki w Łodzi (2007), Przesłuchań Uczniów klas klawesynu Szkół Średnich-CEA, wielokrotnie - w Ogólnopolskim Akademickim Konkursie Klawesynowym w Poznaniu, w III Ogólnopolskim Konkursie Klawesynowym w Krakowie oraz w Konkursach Klawesynowych im. Elżbiety Chojnackiej w Rybnej (Tarnowskie Góry).

Centrum Edukacji Artystycznej powołało Ewę Piasecką do prac jako obserwator działalności klas klawesynu w szkołach muzycznych w kraju.

Prowadziła warsztaty klawesynowe w szkołach muzycznych w Oławie, w Bytomiu, w Katowicach, w Bydgoszczy i w Łodzi (w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. H. Wieniawskiego i Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki ).

W latach 2007-2011 była prezesem Łódzkiego Towarzystwa Muzyki Dawnej.

Za osiągnięcia w dziedzinie kultury muzycznej artystkę uhonorowano renomowanymi nagrodami i odznaczeniami: Zasłużony Działacz Kultury (2001), Medal 50-lecia Akademii Muzycznej w Łodzi (2001), Złoty Krzyż Zasługi (2012); czterokrotnie otrzymała Nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi (2001, 2009, 2011 i 2019). Za całokształt działalności artystycznej Zarząd Główny SPAM przyznał Ewie Piaseckiej w 2022 roku Dyplom Uznania Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków.

aktualizacja: 2023 (Wiktoria Antonczyk)

 

Duda Stanisław

Szczegóły
Autor: JOOMLA GURU
Kategoria: Osoby
Opublikowano: 17 kwiecień 2023
Odsłon: 24

śpiewak (bas, baryton); ur. 12 września 1984, Nowy Sącz. Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu w klasie śpiewu solowego Małgorzaty Miecznikowskiej-Gurgul. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego Tadeusza Leśniczaka (2012). Brał udział w kursach wokalnych prowadzonych przez Wiesława Ochmana, Ryszarda Karczykowskiego, Evę Blahová, Zdzisława Madeja, Stefanię Toczyską, Jadwigę̨ Romańską, Janusza Niziołka i Marka Rzepkę.

Zdobył II nagrodę Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Imricha Godina we Vrablach (Słowacja, 2010). Został wyróżniony na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach. Był finalistą Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie oraz Konkursu im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach.

Debiutował w operze The Telephone Giana Carla Menottiego, wykonując w Operze Śląskiej partię Bena pod dyrekcją Michała Klauzy.

Współpracuje z Operą Śląską, z Polskim Radiem, Filharmonią Krakowską, Wrocławską, Opolską, Śląską, z Capellą Cracoviensis, Towarzystwem Kulturalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju oraz Instytucją Promocji i Upowszechniania Muzyki Silesia w Katowicach.

W jego repertuarze są takie role operowe, jak Ottokar z operetki Baron Cygański Johanna Straussa, Piąty Rupel z opery Ubu Rex Krzysztofa Pendereckiego, Miecznik z opery Straszny Dwór, Stanisław z opery Verbum Nobile oraz Janusz i Marszałek z opery Halka Stanisława Moniuszki, Slook z opery La cambiale di matrimonio Gioacchina Rossiniego, Porgy z suity koncertowej Porgy and Bess George'a Gershwina, Leporello z opery Don Giovanni, Guglielmo oraz Don Alfonso z opery Cosi fan tutte, Papageno z opery Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusa Mozarta.

Brał udział w koncertach oraz festiwalach muzycznych w całej Europie. Ma swoim koncie również prawykonania utworów współczesnych, m.in. autorstwa Grzegorza Majki, Renāte Stivriņa (opera Śpiewająca Pippi, która powstała w ramach programu "Zamówienia kompozytorskie" realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca).

Prowadzi zajęcia ze śpiewu solowego w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowie oraz w Szkole Muzycznej I Stopnia w Domosławicach.

aktualizacja: 2022 (wa)

  1. Chwedczuk Zbigniew
  2. Kot Łukasz
  3. Szymulska Halina

Strona 2 z 2

  • 1
  • 2

Main Menu

  • Home
  • AAAAAAAAA
  • Kontakt
  • test
  • PC-Category
  • FAQ 2 - wszystkie
    • Kategoria podkategorii
      • Kategoria pod podkategorii
  • Rejestracja
  • Logowanie

Wyszukiwarka

Najnowsze dodane

  • Tag ajax
  • Test tagów
  • 555555
  • Powiadomienie
  • Osadzanie kodu html w joomla 4